Vůně, které se nezapomínají

Výběr parfému se může často ukázat jako nelehký úkol. To, co vás zaujme na první čichnutí, se může během půl hodiny změnit v nepříjemný zápach a naopak. Nové parfémy musí často tvrdě bojovat, aby si udržely svou pozici na bohatém a pestrém trhu rozličných vůní. Existují však takové, kterým na popularitě neubral ani značný zub času a v dnešní době je můžeme považovat za ikony na poli parfémů.

Nina Ricci - L’Air Du Temps

Tato ženská květinová vůně, která byla poprvé uvedena v roce 1948, se může pochlubit nádechy karafiátu a gardénie doplněnými o podtóny růže, jasmínu se základy v santalovém dřevě a irisu. Dodnes můžete tento ikonický žlutý parfém zakoupit, a to nejen v jeho klasické podobě, ale také v nových obměnách, jako je sprchový gel, tělové mýdlo, či tělový pudr.

Yves Saint Laurent – Opium

Když bylo světu v roce 1977 Opium představeno, jeho název vyvolal vlnu nevole především u čínské populace žijící ve Spojených státech. Číňané požadovali omluvu od samotného Laurenta, který dle jejich slov výběrem názvu nerespektovat jejich historii. Tato aféra však paradoxně ještě více zvedla zájem o produkt, který se rozšířil i do dalších zemí. S parfémem se pojí ještě další skandál, a to kontroverzní reklama z roku 2000. Tváří kampaně se stala britská modelka Sophie Dahl, která je na vizuálu zcela nahá a kromě podpatků jí zakrývají pouze dlaně přes prsa. Opium okouzluje ženy svou kořenitostí, vrchní tóny tvoří mandarinky, koriandr a pepř, podtóny jasmín a růže a základ myrha, cedrové a santalové dřevo.

Guerlain – Shalimar

V roce 1925 představil Jacques Guerlain Shalimar jako vůbec první parfém inspirovaný orientálními vůněmi. Jeho název je inspirován milostným příběhem princezny Mumtaz Mahal a jejího manžela, indického šáha Jahana. Tóny obsahující bergamot, jantar, iris a vanilku zajistily svou smyslností Shalimaru pověst zakázané vůně.

Jean Patou – Joy

Joy se na trhu objevil poprvé v roce 1930, tedy v období silně zasaženém ekonomickou krizí. Patou věnoval 250 flakónů svým nejlepším zákazníkům ze Spojených států. I přes složité finanční období se stal parfém jedním z nejprodávanějších ve své době a těšil se neskutečné oblibě. Hlavními tóny, které můžete cítit, je jasmín a růže.

Chanel – Chanel No. 5

Poslední parfém v našem výčtu asi jen těžko někoho překvapí. Vždyť žádná jiná vůně není snad natolik ikonickou jako právě legendární Chanel No. 5. Coco Chanel předvedla svou pětku světu poprvé v roce 1921. Díky tónům jasmínu, santalového dřeva, jantaru a ylang-ylang se Chanel No. 5 stal první vůní kombinující větší množství rozličných vůní. Vůně změnila také svět reklamy a to tehdy, když se stala prvním parfémem inzerovaným během přestávky Super Bowlu. Parfém se stal velmi populárním mezi světovými celebritami. Prohlášení Marilyn Monroe, že do postele nenosí nic kromě kapky Chanel NO. 5, je stejně legendární jako samotný parfém.

Autor: Marie Majerová

Další novinky ze světa módy





Katalog slev

Katalog slev

Lady karta na Facebooku

Mapa slev v Mobilní bance

App Store - QR code

Mobilní banka pro Váš iPhone.

Google play - QR code

Mobilní banka pro Váš telefon s operačním systémem Android.

Windows Phone - QR code

Mobilní banka pro Váš telefon s operačním systémem Windows Phone 8.