Potraviny, které vám dodají energii před cvičením

Podívejme se společně na několik vybraných potravin, jejichž konzumace před cvičením vám zajistí příděl energie po celou dobu jeho trvání.

Šťáva z červené řepy

Šťáva obsahuje přírodní dusičnany, které rozšiřují krevní cévy a zvyšují tak průtok krve. Tento proces zajištuje vyšší přísun kyslíku do svalů a snižuje zátěž působící na srdce. Dalšími potravinami s podobnými účinky jsou například rukola, špenát či celer.

Banán

Cukr obsažený v banánech proniká do krevního oběhu rychleji než cukr, jímž disponuje většina zbylého ovoce, čímž vám zajistí rychlejší přísun požadované energie. Banán je také skvělým zdrojem draslíku, který snižuje riziko případných svalových křečí. V neposlední řadě dodává tento žlutý zázrak tělu potřební elektrolyty, které se následně při cvičení vyplaví společně s potem.

Káva

Káva zvyšuje vytrvalost a její vliv je dle amerických studií znát především na práci nohou. Pokud patříte mezi osoby, které pití kávy příliš neholdují, pohodnou službu pro vás vykoná také šálek kvalitního čaje.

Bílá rýže

Snažíte se snižovat příjem sacharidů s vidinou úbytku nežádoucích kilogramů? Tak to bohužel nefunguje. Vaše tělo není schopno spálit tuk bez energie, kterou mu poskytují právě zmíněné sacharidy. Bez nich se budete cítit rychle unaveni a energie se bude nechtěně čerpat ze svalových zásob. Rýži pojídejte na sladko s ovocem a kapkou medu či na slano se zeleninou a špetkou soli.

Autor: Marie Majerová

Další novinky ze světa módy





Katalog slev

Katalog slev

Lady karta na Facebooku

Mapa slev v Mobilní bance

App Store - QR code

Mobilní banka pro Váš iPhone.

Google play - QR code

Mobilní banka pro Váš telefon s operačním systémem Android.

Windows Phone - QR code

Mobilní banka pro Váš telefon s operačním systémem Windows Phone 8.