Jak nakupujeme?

Trendy se mění rychleji než roční období – dřív než skončí zima, jsou obchody plné letního oblečení. Jak fast fashion změnila naše nákupní s zvyky? A co dělat, abyste se ve ní slevách neztratili?

Turecká značka s koženými doplňky Manu Atelier fungovala asi rok, téměř nikdo ji neznal. Pak se ale s jejich kabelkou vyfotila známá newyorská blogerka a módní editorka Eva Chen, jméno kabelky napsala do hashtagu a stal se zázrak, během pár dní přišlo do Manu Atelier víc než čtyři sta dotazů od potenciálních zákazníků z celého světa. Známý je i efekt prince George – jakýkoli outfit nejmladšího člena britské královské rodiny okamžitě inspiruje matky po celém světě. Kdo by doma nechtěl malého prince?

Červenou na býka a zákazníka

Celosvětově se nakoupí 80 miliard kusů oděvů ročně, což je o 400 % víc než v době před dvaceti lety. Navíc naše potřeby stále rostou. O tom, zda si nějaký kus oblečení nakonec koupíme, rozhoduje i použití barev v obchodech. Proč jsou všechny ty nápisy SALE zrovna červené? Protože tahle barva nejvíce nahrává impulzivnímu chování, navíc červenou si spojujeme jistou časovou omezeností, jako nakupující kvůli můžeme snadno získat pocit, že nakoupit musíme teď, nebo nikdy.

Jak se při nákupu zlevněného oblečení chovají Češi? „Mladší zákazníci preferují možnost pořídit si více kousků za nižší cenu, kvalita materiálu je tolik nezajímá.

Naopak střední generace dbá nejen na kvalitu, ale i na nadčasovost či zpracování,“ říká Petra Rysová, marketingová manažerka outletového centra Fashion Arena, kde najdete prodejny značek Geox, Tommy Hilfiger, Guess, Pandora, ze sportovních pak Nike, Asics nebo Puma. „Celkovou výší útraty se ale obě skupiny v poslední době přibližují, jinými slovy rozpočet mladé generace rok od roku roste. A stejně tak roste i ochota investovat do trendů,“ doplňuje.

Navigace až do kabinky

A jaká nás čeká budoucnost nakupování? Přestože stále roste obliba on-line nákupů, kamenné prodejny se rozhodně nebudou zavírat. Jen budou muset držet krok s digitální dobou, což nám výrazně usnadní život.

Třeba v kabinkách budeme stále častěji nacházet tablety, díky kterým si při zkoušení jednoduše objednáme vyhovující velikost, pokud to zrovna netrefíme. A mobil nás už nebude navigovat jen podle mapy, v obchodě vás spolehlivě zavede až k regálu.

Zdroj: lednová Marianne 2017
Autor: Kristýna Mazánková

Další novinky ze světa módy





Katalog slev

Katalog slev

Lady karta na Facebooku

Mapa slev v Mobilní bance

App Store - QR code

Mobilní banka pro Váš iPhone.

Google play - QR code

Mobilní banka pro Váš telefon s operačním systémem Android.

Windows Phone - QR code

Mobilní banka pro Váš telefon s operačním systémem Windows Phone 8.