5 potravin, které se vyplatí snídat

Ne nadarmo se říká, že dobrá snídaně je základ pro každý den a nikdy bychom toto jídlo neměli vynechávat. Díky správně zvolenému rannímu jídlu pomůžete nastartovat svůj metabolismus, který vám poté umožní během dne spalovat přebytečné kalorie. Snídaně by měla odpovídat 25 – 30 % z celkového denního příjmu energie. Pokud chcete svůj den začít správně, zkuste ráno sáhnout po následujících potravinách.

Vejce

Vejce jsou ideální potravinou s níž můžete ráno připravit množství rychlých, zdravých a také finančně nenáročných pokrmů. Jako bohatý zdroj proteinů vám vejce také pomůže získat po ránu tak potřebnou energii. Ať už se rozhodnete pro omeletu se zeleninou, vařená či míchaná vejce a nebo lahodné vaječné muffiny, rozhodně nešlápnete vedle.

Řecký jogurt

Svou hustší a krémovější strukturou je řecký jogurt králem mezi ostatními. Kromě božské chuti je také zdrojem potřebných probiotik, vápníku, hořčíku a draslíku, tedy zásadních složek, které naše tělo potřebuje ke správnému fungování. Díky vyššímu obsahu proteinů než klasický jogurt vydrží tělo zasycené delší dobu. Zkuste jej každé ráno smíchat s ovocem dle chuti, či doplnit o oříšky nebo med a máte zdravou snídani dříve, než se nadějete.

Ovesné vločky

Ovesné vločky jsou celozrnou potravinou disponující množstvím zdraví prospěšných benefitů. Pravidelná konzumace může snížit rizika onemocnění jako je vysoký krevní tlak, cukrovka druhého typu, či pomoci redukovat vysoký cholesterol. Vločky můžete připravit jako lahodnou kaši s ovocem a například rostlinným mlékem, či je doplnit o oříšky nebo semínka a připravit si tak třeba domácí granolu podle svého gusta.

Grapefruit

Díky vysokému obsahu vitamínů a živin jsou grapefruity ideálním ovocem, které vás pomůže nastartovat do nového dne. Obsažené antioxidanty posilují imunitu, kyselina listová napomáhá vytvářet nové buňky, obsažená vláknina je prospěšná pro správné fungování vašeho zažívání. Grapefruit můžete konzumovat v podobě lahodného čerstvého džusu, přidat jej do salátu, případně jeho šťávou ochutit zálivky nebo jogurt.

Avokádo

Avokádo zažívá v poslední době značný boom a není se čemu divit. Kromě své jemné chuti a krémové struktury, je skvělým zdrojem nenasycených tuků a vitaminu E. Při střídmé konzumaci může napomáhat také s předcházením rizika srdečních onemocnění a se snížením vysokého krevního tlaku. Díky vysoké energetické hodnotě byste jej však do svého jídelníčku neměli zařazovat každý den.

Autor: Marie Majerová

Další novinky ze světa módy





Katalog slev

Katalog slev

Lady karta na Facebooku

Mapa slev v Mobilní bance

App Store - QR code

Mobilní banka pro Váš iPhone.

Google play - QR code

Mobilní banka pro Váš telefon s operačním systémem Android.

Windows Phone - QR code

Mobilní banka pro Váš telefon s operačním systémem Windows Phone 8.